Knight OnLine Güncel Koxp - Koxp Yapımı- Programlama - USKoxp ...
Sitemize Üye Değilseniz Lütfen Üye Olunuz. Eğer Üye İseniz Giriş Yapınız... Sitemizdeki Linkleri Görebilmeniz ve Konulara Cevap Yazabilmek İçin İçin Üye Olmanız Gerekmektedir...



 
AnasayfaTakvimAramaKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 ByLetsFeeL - Ayrıntılı Koxp Yapımı - Ders 1

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
ByLetsFeeL
Admin
Admin
avatar

Mesaj Sayısı : 161
Puanlar : 145791211
REP : 94
Kayıt tarihi : 02/02/10
Nerden : Nereyee...

MesajKonu: ByLetsFeeL - Ayrıntılı Koxp Yapımı - Ders 1   Çarş. Şub. 03, 2010 2:53 pm

Arkadaşlar aramızda çok heves edenler,öğrenmek isteyenler var bu yüzden bu konuyu açmaya karar verdim.Sizlere elimden geldiğince bildiklerimi aktarmaya çalışcam.Unutmayınki bende sizler gibiydim yavaş yavaş öğrendim ve de öğrenmeye devam ediyorum.


Bu konuyu açma sebeplernden biride çoğu yerlerde adam akıllı,düzgün anlatmıyorlar ve akılda soru işaretleri kalıyor bende elmden geldiğince düzgün anlatmaya bakıcam.Bende ilk başlarda çoğu kişiye soru sordum ama kimse bana doğru dürüst cevap vermedi.Kaçamak cevaplar verip durdular.Artık kullanıcıların öğrenmesini mi istemiyorlar bilemem ama ben sizlere elimden geldiğince anlatıcam.


Ders 1:

1-)Programlama Nedir?
2-)Koxp Nasıl Çalışıyor?
3-)Hangi programla yazılıyor?
4-)Bilmeniz gerekenler nelerdir?


1-)Programlama Nedir?

Sözlük Anlamı: Genel olarak programlama, Kullanıcıların isteklerini karşılayacak Muhasebe,Stok, Oyun, İşletim Sistemi gibi programları oluşturacak alt yapıyı (Kodları) hazırlamaktır. Bu alt yapıyı oluşturan kişilere programcı denir.

Bana göre : Kullanıcıların isteklerini karşılayacak doğrultuda program yapıp alt yapıyı hazırlamaktır.Bunu hazırlayan kişiyede programcı denir.

2-)Koxp Nasıl Çalışıyor?


Arkaşlar koxp bana göre

1-)Görsel Tasarım
2-)Kodsal Tasarım

Olarak 2ye ayrılır.

Koxpta gördüğünüz butonlar,textboxlar,checkboxlar sadece görseldir.
Bunlar kod ekleyerek bir anlam taşır.

Örnek olarak 1 buton hazırlarsak kod eklemediğimiz sürece sadece tıklarız bir şey ugulamaz,çalışmaz.Bu yüzden kod eklememiz gerekmekte.

Örnek bir checkbox ekledim ve bu kodu ekledim.

Private Sub Check1_Click()
If Check1.Value = 1 Then
Timer1.Enabled = True
Else
Timer1.Enabled = False
End If
End Sub


Bu nedir değerseniz Eğer Check Boxa tik atarsan Timer 1 çalışsın Kaldırırsak Timer 1 dursun anlamı taşır.Timera da kod ekliyor mesela paket kodu olabilir.


Koxp görsel olarak görünür ama kodlarla çalışır.Şimdilik bunu bilmeniz yeterlidir.




3-)Hangi programla yazılıyor?


Arkadaşlar Visual basic , Delphi vs programlar var program yazmak için.

Ama ben Visual Basic 2006 kullanıyorum.Sizde bence 2006 kullanın siteledeki modül vs 2006 ile hazırlanmış.

4-)Bilmeniz gerekenler nelerdir?



Öncelikle unutmayın bildiklerinizi iyi bir sonuç elde etmek için yapın.
Kötü amaçlar ile yapmayın.[Yoksa Hakkımı Helal Etmem ona Göre ]

Visual Basic 2006 araştırın Biraz bilgiler edinin.

Buton1,CheckBox,textbox,form,modül,timer fln bi araştırın ne işe yarar.

Ben sizlere biraz buldum okumanızı tavsiye ediyorum.


Araçlar

1. PictureBox, 2. Label, 3. TextBox, 4. CheckBox, 5. OptionBox, 6. Combo/Select, 7. Frame, 8. Button, 9. ListBox, 10. Timer, 11. Line, 12. Shape, 13. Data, 14. Scroll(Horizontal), 15. Scroll(Vertical)


Fare İmleci:
Araçların en sol üst köşede fare simgeli bir buton vardır. Bu forum üzerinde nesneleri seçmekte işinize yarar. Bir form üzerine iki defa tıklarsanız kodlar bölümü açılır. Aynı zamanda Forum ve nesnelerin kenarlarından tutarak boyutlarını değiştirmenize yarar..


Picture Box (Resim Kutusu)

Forum üzerine resim eklemenizi sağlar. İlk olarak belli bir alana tıklayarak ve basılı tutarak kareyi büyülterek resim alanını belirlersiniz. İçi boş bir resim kutusudur. Resmi Properties bölümünde Picture seçeneğinin yanına iki defa tıklayarak seçebilirsiniz.

Label (Etiket)

Bu forum üzerine yazı yazmak için kullanılır. Yazı yazılacak yer seçildikten sonra Properties (Özellikler) penceresinde Caption (Başlık) özelliğine yazmak istediklerinizi yazın. Font özelliği ile yazıyı biçimlendirebilir, BorderStyle ile kenarlık belirleyebilir ve BackStyle ile transparan ya da görünür olmasını sağlayabilirsiniz..

TextBox (Yazı Kutusu)

Kullanıcıdan bilgi alınmak istendiğinde kullanılır. Burası kullanıcı tarafından doldurulacaktır. Bu araçta Caption diye bir özellik bulunmaz. Eğer kendiniz bu kutuya birşeyler yazacaksanız Text özelliğini kullanmalısınız. Kutunun çok satırlı olmasını istiyorsanız MultiLine özelliği açık olmalı ve eğer kaydırma çubuğu kullanmak isterseniz ScrollBars özelliğinden dikey, yatay ya da hem dikey hem yatay olarak kullanabilirsiniz...

Frame (Başlıklı Kutu)

Forumda belli kategorideki anlamca bütünlük gösteren nesneleri bunun üzerine yerleştirebilirsiniz. Caption özelliği ile Frame1 yazısını değiştirin. Bu arada form üzerindeki nesneleri kutunun üstüne alacaksanız mutlaka kopyala-yapıştır yöntemini kullanın. Bize sağladığı kolaylık bu nesneleri sadece Frame ile taşıyabilmemizdir.. (Yani kutuyu taşırsak kutu içindeki nesnelerde taşınacaktır..)

Button (Buton)


Butonlar formun işlenmesi için gereklidir. Bu kullanıcı tarafından verilen komuttur. Caption kısmından buton üzerindeki yazıyı değiştirebilirsiniz...


CheckBox (İşaretlemeli Kutu)


Bu kutu kullanıcının işaretleme yapacağı, kendi seçimine göre Evet-Seçili/Hayır-İşaretsiz şeklinde forma yansıtacağı araçtır. Value (değer) özelliği ile program başlangıcında seçili olup olmayacağı belirlenebilir. Caption kısmı ile kutunun sağ tarafındaki yazıyı değiştirebilirsiniz.

OptionBox (Tek Seçmeli Kutu)


Aynı işleve yarayan belli seçimlerden yalnız birinin seçilmesine imkan vermek için bu aracı kullanın. Bundan en az 2 tane olmalıdır. Kullanırken kopyala-yapıştırı kullanmanızı tavsiye ederim. Bu sayede INDEX değeri kazanacaklar ve biri seçildiğinde diğer seçili olan işaretsiz duruma geçecektir. Value (değer) özelliği ile program başlangıcında seçili olup olmayacağı belirlenebilir. Caption kısmı ile kutunun sağ tarafındaki yazıyı değiştirebilirsiniz.

ComboBox

Yan tarafında açılır bir düğmesi olan ve belirli seçenekler arasında kullanıcıya seçim imkanı tanıyan kutudur. İçindeki değerleri List özelliğini doldurarak hazırlayabilirsiniz. Style özelliğinden kutunun özelliği belirlenebilir.

ListBox (Liste)

Listeleme yapmak için bunu kullanabilirsiniz. List kısmı ile konuları belirleyebilirsiniz..

ScrollBars


Kaydırmalı forumlar üretirken işinize yarayacaktır.

Timer


Eğer işlerin zaman göre yapılmasını istiyorsanız Timer'i kullanabilirsiniz. Özellikler kısmındaki Interval ile kaç milisaniyede bir işlevin tekrar edileceğini ayarlayabilirsiniz (Unutmayın 1000 demek 1 saniye demektir).

DriveBox, FileBox, FileListBox


Bunlar belli dosya aramalarında dosya arama penceresi düzenlemenizi sağlar. Aynı zamanda bilgisayardaki sürücü, dosya ve klasörleri görüntüler.. Eğer FileListBox'unuzu özelleştirmek isterseniz Pattern özelliğini değiştirin. Örneğin sadece Metin Belgelerini görüntülemek isterseniz *.txt şeklinde ayarlayabilirsiniz..

Line, Shape, Image


Bunlar grafiksel yönden forumu geliştirmeniz içindir. Line, düz çizgi çiziminde; Shape, çokgenler çiziminde işinize yarayacaktır. Image ise PictureBox'un biraz işlev alanı daraltılmış şeklidir.


Data

Program içinde saklı olacak verileri saklamanız için kullanabilirsiniz..

OLE

Bir OLE nesnesi kullanabilmenizi sağlar. Bunun sayesinde butonlarınızı zenginleştirebilir ve formunuzun işlevini arttırabilirsiniz. Yalnız fazla kullanmak pek iyi olmaz sonuçta hafıza sorunu Qbasic'te olduğu gibi Vbasic'te de mevcut.


Active X Dosyaları...

Kontrol nesneleri sadece bunlarla sınırlı değildir. Aynı zamanda OCX, DLL ve VBX dosyalarından kontrol nesneleri ekleyebilirsiniz. Bu konu daha sonra ayrıntısı ile incelenecek ve örnek OCX dosyaları verilecektir.

Form Özellikleri

Bu derste form üzerinde bir çalışma alanı kuracağız kendimize. İlk önce Form özelliklerinden bazılarına deyinelim..


BackColor

Bu özellikle formun arkaplan rengi değiştirilebilir. Özelliğin sağındaki düğme ya da Renk Araç Çubuğunu kullanarak belirlersiniz..

BorderStyle

Formun çerçeve durumunu düzenlemek içindir. 0 - None seçeneği kenarlık olmayacağını (ve başlık, menü bölümleri de) ve formun boyutunun ve yerinin değiştirilemez olduğunu gösterir. 1 - Fixed Single taşınabilir fakat boyutu değiştirilemez. Bu kullanımda etiket ve menü satırı bulunmaktadır. 2 - Sizable boyutlarının kullanıcı tarafından belirlenebileceğini, Fixed Dialog simge durumuna küçültülemez, boyutu değiştirilemez olacağını, Fixed ToolWindow boyutu değiştirilemez bir araç penceresi, Sizable Toolwindow boyutu ayarlanabilir bir pencere olacağını anlatır.

Caption

Forumun etiket kısmında görülecek başlığıdır. Değiştirilmesi gereken en önemli yerlerden biri..

Enabled

Formun kullanılabilir/kullanılamaz olduğunu belirtir. True kullanılabilir olacağını ifade eder.

Icon

Formun etiket bölümünde en solda görünecek olan (ve tabi Exe dosyası haline getirdiğinizde görünüş simgesi olacak olan) simgedir. Bu ICO dosyalarından alınmaktadır. Sizin bir Icon Editor progr***** ihtiyacınız olabilir. Burayı kullanmazsanız Visual Basic'in standart Form simgesi geçerli simge olacaktır...

MaxButton

Bu Tam Ekran özelliğinin olup olamayacağını anlatır. Eğer BorderStyle'de 'Fixed' geçiyorsa bu ne olursa olsun kullanılamaz. True(Olsun), False(Olmasın) anlamındadır.

MinButton

Bu Simge Durumuna Küçült özelliğinin olup olamayacağını anlatır. Eğer BorderStyle'de 'Dialog' geçiyorsa bu ne olursa olsun kullanılamaz. True(Olsun), False(Olmasın) anlamındadır.

MousePointer

Form üzerinde fare imlecinin nasıl bir şekil göstereceğini ayarlamanızı sağlar. Açılır menüsünde size bazı seçenekler sunmaktadır. Tabi siz MouseIcon'u belirleyerek farklı bir simge seçebilirsiniz..

Picture

Forumun arkaplanında resim kullanmak isterseniz bu özelliği kullanarak resmi seçebilir ve kullanabilirsiniz..


ShowInTaskbar

Araç çubuğunda görünsün mü görünmesin mi? Bu soruya verilen cevap True ise Evet, False ise Hayır. (Dialog Stillerde bu genelde seçili olmaz)..

WindowState

Programın başlangıcı hangi boyutta olsun, bunu anlatır. Simge durumunda, max büyüklükte ya da normal olarak başlatabilirsiniz...


ByLetsFeeL
Bi Teşekkür Yeter...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://koxpworld.yetkin-forum.com
DreamS
Süper Moderator
Süper Moderator


Mesaj Sayısı : 12
Puanlar : 15960
REP : 5
Kayıt tarihi : 03/02/10

MesajKonu: Geri: ByLetsFeeL - Ayrıntılı Koxp Yapımı - Ders 1   Perş. Şub. 04, 2010 12:17 pm

PayLasım İcin TesSekürler
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
kerko
Üye
Üye


Mesaj Sayısı : 2
Puanlar : 15905
REP : 0
Kayıt tarihi : 03/02/10
Yaş : 31

MesajKonu: Geri: ByLetsFeeL - Ayrıntılı Koxp Yapımı - Ders 1   Perş. Şub. 04, 2010 4:00 pm

Paylaşım İçin Ty..
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
eiRa
Üye
Üye


Mesaj Sayısı : 1
Puanlar : 15875
REP : 0
Kayıt tarihi : 07/02/10

MesajKonu: Geri: ByLetsFeeL - Ayrıntılı Koxp Yapımı - Ders 1   Paz Şub. 07, 2010 12:01 pm

Teşşekkürler ama resim katıp biraz daha renklendirseydin daha iyi olurdu
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
ByLetsFeeL
Admin
Admin
avatar

Mesaj Sayısı : 161
Puanlar : 145791211
REP : 94
Kayıt tarihi : 02/02/10
Nerden : Nereyee...

MesajKonu: Geri: ByLetsFeeL - Ayrıntılı Koxp Yapımı - Ders 1   Çarş. Şub. 10, 2010 10:44 am

Olur bakarız.. xD

Resimli olunca upload etmesi falan uzun sürüor onu sevmiorum... Very Happy

Ama isteğinizi dikkate alıcam
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://koxpworld.yetkin-forum.com
seth
Üye
Üye


Mesaj Sayısı : 5
Puanlar : 15860
REP : 0
Kayıt tarihi : 15/02/10

MesajKonu: Geri: ByLetsFeeL - Ayrıntılı Koxp Yapımı - Ders 1   Ptsi Şub. 15, 2010 5:15 pm

Alıntı bu oğlum :S turktakımında aynı konu var Sad
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
ByLetsFeeL - Ayrıntılı Koxp Yapımı - Ders 1
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Kart satarken bug yapılıomu ????
» Anime çizimm ders 1 anime göz çizim (kadın gözleri)

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Knight OnLine Güncel Koxp - Koxp Yapımı- Programlama - USKoxp ... :: Knight OnLine Koxp - TBL & Bug - Hile :: Koxp Yapımı - Programlama :: Anlatımlar-
Buraya geçin: